vrijdag 7 december 2007

10 Vragen Voor Kristien Hemmerechts


Hoe bent u op het idée gekomen om uw verhalen te schrijven?
Ik ben niet op het idee gekomen om een verhaal te schrijven.Je doet dat. Dat is niet van oh…ik zal een draft schrijven. Het is meer wat je doet zoals je denkt van ah…ik zal een prijs wil krijgen of zo…Het is anders.

Ik merk dat de meeste hoofdpersonages in uw boeken vrouwen zijn, wat is de reden daarvoor?
Misschien zijn er veel vrouwen in mijn verhalen. Elke schrijver heeft zijn eigen kleur.

Wat vindt u van de Prijzen die u al hebt gewonnen, zoals de Prijs van de provincie Brabant voor Een zuil van zout en de AKO Literatuurprijs voor Kerst en andere liefdesverhalen?
Heel prettig om prijs te krijgen, natuurlijk.

Schrijft u liever fictie of non-fictie? Waarom?
Dat is moeilijk om te zeggen. Dat is zo anders. Alle twee is heel prettig om te doen.

Zijn er nog meer schrijvers die u bewondert? Hebben ze uw werk bëinvloed?
Wel..wel..echte goede schrijvers die ik bewonder. Ik kan een paar namen noemen ….maar…

Hebt u nog een tip voor beginnende auteurs?
Het is belangrijk dat je wel gelooft en dat je doet wat je denkt je moet het doen. Probeer maar!

Is dit uw eerste keer in Jakarta?
Nee, ik ben hier in 1990 geweest.

En wat vindt u van Jakarta?
Totaal anders dan de omgeving bij ons. Het is hier een grote stad. Het drukke verkeer met auto’s. De mensen zijn vriendelijk. Het weer is ook totaal anders.

Heeft Jakarta uw geïnspireerd om een nieuw boek te gaan schrijven?
Oh, ik denk dat ik hier langer moet wonen want je weet hier niet veel.

De laatste vraag, als een andere persoon kon zijn, wie zou je dan willen zijn?
Wie zou ik willen zijn als ik iemand anders kon zijn. Dat is gevaarlijk want ik wil Prinses Maxima worden.Je weet niet van de buitenkant want de binnenkant van iemand anders betekent. Het zou gevaarlijk zijn.

geinterviewd door: Eka

Geen opmerkingen: